mandag den 1. december 2008

What NOT to do in Vietnam

Hmm hvor dum har man lige lov at være....

Jeg synes lige at jeg skulle forkæle mig selv lidt, så jeg fandt et lille "spa-sted" og til min STORE glæde, farvede de også øjenvipper!!!!- hvilket har været umuligt at finde et sted som gjorde det...
Jeg spurgte selvfølgelig ind til om det nu var farve til vipperne og ikke bare hårfarve og hun forklarede at de importere vippe-farven og at den var god- jeg stolede "blindt" på hende og var SÅ glad for endelig, at have fundet et sted der farver vipper... Jeg bestilte så også lige en bodyscrub- skulle da forkæles...

Jeg fik så udleveret et par meget små og meget gennemsigtige engangs-trusser, som jeg skulle tage på- kunne nærmest være det samme... Bagefter lagde jeg mig så på briksen og mens én pige begyndte at lægge farve på mine øjenvipper, begyndte én anden at skrubbe og skure på min hud (intet blev forskånet)... Der lå jeg så, nærmest uden en trævl på kroppen i et ALT for koldt rum i ca. 40 min, uden at kunne se en dyt- kunne hører at en eller anden gik i bad lige over for og at viste, at "klædet/døren" ikke var trukket for...

Glæden varede dog ikke ved- for efter ca. 20 min begyndte det at svie lidt i øjnene og hun tog farven væk (var begyndt at blive lidt bekymret)- men så puttede hun så mere farve på... "I make them extra black for you..." sagde hun og jeg, selvom jeg var lidt bekymret, stoppede hende ikke- tænkte vist (lidt "grådigt") YEP, helt sikkert!!! Da farven havde siddet i endnu 10 min. dryppede hun ét eller andet i mit øje (fandt ud af, at det var saltvand- men det er nok ikke blevet opbevaret helt korrekt og aner ikke hvor gammelt det var)- jeg havde mine kontaktlinser i øjnene og kunne hurtigt mærke at der var et eller andet galt- men IGEN stoppede jeg hende ikke (ved ikke lige hvorfor)... Bagefter var mine øjne ret irriteret og jeg kunne ikke få dem ud... Senere på aftenen blev det så slemt, at jeg måtte tage på sygehuset, tilbragte så 5 timer alt i alt på 2 forskellige sygehuse, da lægen på det første sygehus sagde, at der ingen kontaktlinser var... Jeg var dog ikke helt tryg ved det, jeg vidste jo at de var der... Men efter 3 besøg hos 2 øjenlæger, som begge siger at de ikke er der, så vælger jeg at stole på dem... Mine øjne er næsten normale nu, og er heldigvis sluppet uden større skade... men med med extra red eyes....

Ingen kommentarer: